Художниця Tory Polska: «Цифра відкриває нові можливості»

Постійні читачі нашої Facebook-сторінки добре знають чарівні малюнки художниці під псевдонімом Tory Polska. В цих роботах добре проглядається її головна пристрасть — створення світів, в які глядач повірить з першого погляду. І що характерно, ці світи створюються за безпосередньої участі техніки Wacom.

— Торі, перше питання традиційне. В своїх соціальних профілях ви вказуєте, що графікою займаєтеся з 2011 року. Очевидно, мається на увазі професійна робота. А коли ви вперше зрозуміли, що вам подобається малювати?

— Малювати, як і багато дітей, я полюбила з ранніх років, і якийсь час хотіла стати художником, потім модельєром одягу, потім «просто дизайнером», а потім — одразу маркетологом, так як це теж творча професія, й напевно серйозніша за малювання. Але років у 18 я дізналася, що є якісь люди-художники, які не тільки створюють чудові роботи на комп'ютері, але ще й примудряються заробляти на життя. Ось тут все й почалося.

— Роботи на комп'ютері… Тобто ви вже в цей момент ви дізналися про графічні додатки та планшети?

— Так. Фотошоп ми почали вивчати ще в школі в якості загального розвитку, і це було кохання з першого погляду. Що ж стосується техніки, то я хотіла собі ноутбук, щоб бути мобільнішою (дивитися фільми в ліжку 😄). Зайшла на сайт HP і там побачила чудо техніки — «планшетний ноутбук». Про фільми в мить забула — тепер у ліжку можна було малювати! Далі ледве відшукала, де його купити в Києві, та пропрацювала за ним пару років. Це було непогане рішення, проте були свої нюанси, одним з яких був лайливий «Фотошоп», який нізащо не хотів розпізнавати такі принади, як натиск пера. Я зрозуміла, що час переходити на професійний рівень, і в той самий момент з цим моїм рішенням компанія Wacom анонсувала Cintiq Companion — стильно, мобільно, професійно. То ж рішення [про купівлю] не змусило на себе довго чекати.

— Ого, тобто вашим першим «вакомом» став одразу Companion? Це шикарний старт! 😊 Пам'ятаєте свою першу роботу, створену на цьому планшеті?

— Першу роботу не пам'ятаю, однак пам'ятаю свій перший проект. Я тоді проходила онлайн-навчання у діснеївського художника Арманда Серрано. Потрібно було раз на тиждень здавати домашні завдання, часу було мало в зв'язку з постійним навантаженням на роботі, та й «на відчепись» диснеївському художнику роботу не здаси. То ж «Компаньон» дуже мені допоміг, підвищивши мою продуктивність. Кожен штрих не потрібно було переробляти по сто разів, кольори не спотворювалися, і [проміжні результати] не доводилося перевіряти на всіх домашніх моніторах. Загалом, роботи здала вчасно, курс закінчила на відмінно.

Роботи Tory Polska для курсу Армандо Серрано

— Здорово. А ви свої професійні навички відразу «в цифрі» почали формувати, чи довелося зіткнутись і з класичною художкою? 

— У молодших класах після уроків ходила у «Палац піонерів», далі була домашня самодіяльність. І лише пішовши на графічного дизайнера, я дізналася, що таке класичний малюнок, живопис, композиція, кольорознавство і т. д.

— І якими були ваші враження, коли ви перейшли на Companion? Що спільного з традиційним малюванням, які відмінності? 

— На «Компаньйоні» дуже легко надати роботам жвавості, бо перо дуже слухняне, й кожен штрих та мазок виходять в міру рівними і водночас «скечовими». А завдяки великій кількості текстурних пензлів можна імітувати різні класичні техніки та матеріали.

«„Компаньйон“ дуже мені допоміг… Кожен штрих не потрібно було переробляти по сто разів, кольори не спотворювалися, і не доводилося перевіряти на всіх домашніх моніторах»

— А як за вашими відчуттями (та за розповідями друзів, колег, які теж малюють у цифрі) — важко переходити від паперу до планшета? Що порадите тим, хто сумнівається? 

— Наскільки я знаю, в багатьох виникають складності при переході на безекранні планшети. Мозку складно пояснити: мовляв, малюй тут, а дивись туди. А звикнувши, вже складно перейти на «Сінтік», так як мозок не розуміє, як так: тут малюй, тут і дивись. Але все це навіть складнощами назвати не можна, тому що процес перебудови проходить досить швидко. До того ж майже безмежні можливості, які маячать на горизонті, надто вже привабливі.

— Без сумніву. 😊 Власне, досить поглянути на ваші роботи, які легко доступні на «Біхенсі» й у вашому персональному блозі. На папері та з традиційними інструментами їх створення напевно було б куди складніше, вірно?

— Так, ctrl + z — наше все. 😄 Але справа навіть не у кнопці скасування, не в текстурних пензлях чи інших комп'ютерних фішках. Цифра відкриває нові можливості, в цифрі можна не тільки імітувати вже існуючі, а й створювати нові стилі і техніки.

— Це цікаво. А які зі своїх робіт ви навряд чи створили б на папері?

— Думаю, професіонал своєї справи може відтворити що завгодно й як завгодно. Немає нічого неможливого. Взяти, наприклад, мій останній проект. Це концептуальна розробка візуального розповіді анімаційного фільму. Стиль був створений під враженням від робіт чудових диснеївських художників: Ейвінда Ерла, який був головним художником «Сплячої красуні» (1959) і Майкла Хамфриса, який працював над «Не бий копитом» (2004). Обидва цих майстра видатні жіпописці, та без огляду на те, де й як вони створювали та створюють свої роботи, стиль супроводжує їх. 

— Що в цьому проекті для вас як для художника було найцікавіше?

— Найбільш інтригуючим, безумовно, є результат. Хочеться швидше побачити те, над чим так довго працював. Найцікавішим був пошук золотої середини між сухою графичністю та плавною мальовничістю. Ну і, звичайно ж, текстури — я їх просто обожнюю. 

«…Справа навіть не в кнопці скасування, не в текстурних пензлях та інших комп'ютерних фішках. У цифрі можна не тільки імітувати вже існуючі, а й створювати нові стилі і техніки»

— А крім текстур, які художні прийоми ви ще любите та часто використовуєте в роботі? Що новачкові варто освоїти в першу чергу, коли ази вже закладені?

— Одним з улюблених прийомів у мене є робота з інструментом «Лассо». Ним дуже легко керувати та можна швидко зробити блокинг, щоб зрозуміти композицію майбутнього малюнка. Їм також легко робити вже згадані текстури.

Якщо йдеться про растрову графіку, то, безумовно, Фотошоп всьому голова, і в ньому повинен орієнтуватися кожен графік. Якщо ж мова про векторну — то Ілюстратор. Аніматори, 3D-моделювальники теж використовують планшет в своїй роботі, і софт у них відповідний, наприклад 3ds max, Maya.

Загалом, маючи мету та засоби, потрібно опановувати способи досягнення, а в даному випадку, це програмне забезпечення. Але варто пам'ятати, що будь-яка програма — лише програма, а головне — сам майстер. 

Фрагменти персонального проекту Tory Polska «Дерево життя»

— А як у вас будується творчий процес? З яких основних етапів він складається?

— Так як моя робота — це препродакшен анімаційних фільмів, на якому потім все ґрунтується, я дуже серйозно ставлюся до підготовчого етапу. Формулювання ідеї; збирання ідейних, композиційних, колірних і стилістичних зразків; переробка отриманого матеріалу в начерках, блокинг, деталізація, готова картинка — це і є мій процес.

«…Варто пам'ятати, що будь-яка програма — лише програма, а головне — сам майстер»

— У будь-якій професійній роботі, звісно, ​​завжди є місце рутині — напевно, головному ворогу натхнення. Відомо, що одні художники щоранку розминаються начерками на вільну тему, інші вмикають певну музику для створення необхідного «емоційного фону», треті ходять в улюблені місця, насичуються настроєм… Як ви себе налаштовуєте на роботу і не даєте рутині погасити творчий запал?

— Я людина практична і вважаю, що залежати від натхнення — це непрофесійно. Потрібно вчитися працювати в будь-який час, адже, як правило, у вас є робочий графік, від якого безпосередньо залежить ваша продуктивність.

Взагалі я досить терпляча людина, й у мене зрідка виникає така проблема. Але якщо вже накриває, то достатньо відволіктися на інший проект, хоча б на 15 хвилин. Я намагаюся завжди вести особисті, незалежні проекти, які й складають моє портфоліо. Працювати над ними мене змушує дуже сильний стимул — робота у великій анімаційної компанії, де одного разу я хочу опинитися.

Робота Tory Polska, одна із сотні кращих, які виставлялися в лондонському музеї транспорту в 2015 р.

— А ви вже думали, який наступний пристрій Wacom справите? Після нинішнього «Компаньйона» або в компанію до нього? 😉

— Можливо, коли-небудь я перейду на Сінтік більшого формату, бо люблю працювати на збільшенні.

— Наостанок, яку професійну пораду ви могли б дати початківцям, хто тільки вивчає цифрову графіку?

— Не бійтеся експериментувати. Пробуйте різні стилі та техніки, але завжди тримайте в розумі логічну структуру, щоб ваші дії не перетворилися в просте «мазюкання».

— Красно дякуємо. 😊

Біографічна довідка

Tory Polska — професійний художник, член Спілки дизайнерів України, працює на анімаційній студії Panama Grand Prix. Наразі найбільші її проекти — вітчизняні 3D-мультфільм «Микита Кожум'яка» та анімаційний фільм Catsaway, робота над яким зараз ведеться.

Tory Polska в Інтернеті:

Персональний блог: torypolska.tumblr.com

Профіль на Behance: behance.net/ToryPolska

Профіль у Facebook: fb.me/artoftorypolska

Профіль у «Вконтакті»: vk.com/torypolska